ledig dag

som blev en riktigt slapp dag...
Barnen sov länge och lill tösen hela natten i sin säng. Skönt att det inte va så trångt i sängen. Hade dessutom bara påslakan så det var svalt o skönt.
Slappade och kom senare än tänkt iväg till staden, Förresten, trodde att jag tappat hela min nyckelknippa. Letade som en galning i en tjugo minuter. Trodde jag skulle få ett hjärnsläpp allra minst. Men när jag gett upp så hittade jag dem, (konstigt varför är det alltid så?) och kunde sent o sider packa barnen i bilen o dra en repa till Eko. Där inköptes en dynbox, som ska förvara barnens uteleksaker, lite allehanda växter och lite annat som jag eg inte behövde... Sen blev det en lunch på fiket, så blir det när man aldrig kommer iväg i tid...
 
Sen sådde vi lite och planterade de inköpta växterna i lådor o krukor, oops rosmarinen står kvar på trappen, fick fin hjälp av stor pojken.

Mannen som skulle komma o ta upp våra staketstolpar o såga ner björken ringde tyvärr återbud så så mycket mer "nyttigt" hände inte här hemma. trist när man ställt in  sig på att stora grejer ska ske. Men gräsmattan är nyklippt och i sådd i alla fall.
Jobbdag i morgon...men jag har ju världens goaste elever så det är ju inga problem : )
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0