min morgon

Började dagen med att sätta en bröddeg och ta en långpromenad innan jag gick upp och väckte familjen som sov gott i sina egna sängar.

Eller inte.... Som vanligt blev det trångt i sängen under natten. Kunde vara mysigt men oftast blir det bara trångt och leder till att alla sover dåligt.
Grabben vaknar och frågar direkt:
-Får jag se klart på filmen ? : ) (star wars är så spännande, han har bara fått se en av dem och är nu inne på andra ggn)
Lillan säjer strax efter:
 - Ska vi åka och köpa min stora klocka nu? (hennes vackra ROSA plastklocka från tandläkaren gick sönder igår och vi fick snabbt lova att en ny skulle köpas.)
-Men affärerna är ju inte öppna än. Vi får vänta lite.
-Vi ska handla nu!
-det går inte än
Gråt och tandagnisslan. Påhittiga mamma letar redan på brosans gamla och lägger i fin påse och säjer att denna fina presenten är till dig gumman. 
Allt väl igen :)

Nu sitter jag o tösen i soffan och tittar på Tora (dvs Dora). Ska sluta slappa och få på oss kläder för snart ska det bli promenad. Fick en slapp morgon då mannen gick med prisen till skolan så jag slapp stressa. Så skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0