vabbdags..

Oj vad tiden går snabbt när man har lov o ledigt!!
Särskilt när solen lyser så fint!
Har inte skrivit något på läääängeser jag...
Har inte riktigt haft insiration att sätta mig och skriva heller,
 så ska försöka repareara det idag då.

För idag är en vabdag i magsjukans tecken.
Sonen drabbades i går kväll och sen har det fortgått.
Verkar dock lugnat sig lite nu.
Har fått torka rumpor o golv och så vidare...
HOPPAS inte resten av familjen får det.
J flög förresten iväg till Stockholm tidigt i morse
 så vore ju skönt för honom att slippa få det på fina kursen : )

Så idag missar jag klasskampen,
 där mina söta elever ska försöka ta sig ett steg till,
i kampen om äran och lite pengar till klassen.
De är verkligen suveränt duktiga i dessa allmänkunskapfrågor
så nu håller jag tummmarna att det gått bra.
(de bör vara klara nu).
Resultatet ser vi i lokala bladet på lördag.

Annars har påsken spenderats på diverse kalas.
Både jag och systerysters dotter har dessutom fyllt år.

Vi har även rensat lite i vår syrenhäck och vinbärsbuskarna.
På grenhögarna kan man tro att vi kapat rubbet,
men det är bara lite taget....

Jag återkommer senare med lite bilder och rapporter från påsk helgens bravader : )

Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppas att den lille är bättre från magsjukan i dag och att ni andra klara er!



Ha en bra dag!

2009-04-17 @ 08:12:58
URL: http://sagafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0