Mamma, kan vi inte gå till en affär till??

Min goa mamma har fått veta av doktorn att hon riskerar att utveckla sockersjuka om hon inte går ner i vikt. Sagt och gjort, hon har tagit tag i detta på ett väldigt framångsrikt sätt. När vi var hos dem i torsdags kom hon stolt in och visade upp sina nya jeans. Och de är 3 (TRE) storlekar mindre än innan hon började!! 46 till 40!! Go mama!!! Jag blir så stolt, och får samtidigt dåligt samvete... jag måste försöka gå ner ett par kilo.

Så idag efter besök hos Kiropraktorn tog jag en runda på stan och hamnade bla på en hälsokost. Där köpte jag några tabletter som ska hjälpa en att gå ner i vikt, mamma har använt dem så jag hoppas det funkar bra på familjens gener....
Rätt dyra dock så de får allt lov att fungera!!
Köpte även ett te som jag tror är det jag läste om på Blåelds blogg för ett tag sedan. Yoga te, typ.
(Orkar inte gå ner o kolla vad produkterna hette, så hojta om du vill veta...)

På tal om yoga...jag har begynnande träningsvärk efter yogan i söndags som var riktigt tuff.

Ja  var var jag nu?   Vi hann med flera affärer. Lindex, hm Hemtex mfl sprangs igenom. Ändå säjer alltså prinsessan det som står i rubriken!
Äntligen nån som gillar att gå i affärer i familjen!!!
Abslutade med ICA maxi och en burgare på MAX... mmm

Sen var vi i skolan hos prinsen en 40 minuter och fick med 3 barn hem : )

Det blev en slapp em , jag som skulle gjort så mycket skolarbete.  Usch jag tror alltid att jag ska hinna så mycket på helger och lov.

Ska lägga mig nu för natten till idag var konstig. Somnade sent, dotter som kommer in och är pigg i nån timme och sen på det mardrömmar. Hu ja!


 

"I hope I'm old before I die.
I hope I'll live to see the days and years go bye."

Kommentarer
Postat av: Josefine

Teet heter Yogi te, jag gillar bäst smakerna Classic och Choco.



Ha en bra dag!

2009-02-17 @ 08:49:48
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Evelina

Mm perfekt att ha någon att gå i affärer med, synd bara att hon inte kan betala också ;)

Kram

2009-02-18 @ 12:27:54
URL: http://maxina.blogg.se/
Postat av: erics mamma

Jag måste nog också skaffa mig en dotter så att jag har någon att gå i affärer med när Eric & hans pappa ränner på fotboll, handboll, hockey och allt annat tjafs ;). Kram M

2009-02-19 @ 07:49:49
URL: http://www.lill-buddha.blogspot.com
Postat av: Anna

KLART UPPFRISKANDE att läsa din blogg! (Det e Anna m SNYGGA SMÖRGÅSTÅRTAN, haha) Hoppas att du kan fylla på LITE ENERGI HOS MIG ;-))



Kolla in min KUL-kalender, tålamodspaketet t.ex...fniss....

2009-02-19 @ 15:57:20
URL: http://annasbabbel.blogg.se/
Postat av: soffie

ha en go kväll

2009-02-19 @ 19:33:14
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0