I survived a Swedish friluftsdag

Japp allt gick bra, förutom att 3 elever försvann på vägen, men sånt får man väl räkna med...
10 elever och 3 borta, bara ett svinn på 30% : )

Vi startade vår promenad  strax innan 8.30 och var i mål nästan 6 timmar senare. Solen sken till och från men det var rätt blåsigt stor del av tiden så jag gick i jacka o långarmat.
Ja förresten, de 3 elever som försvann från min grupp hade redan kommit i mål när vi kom tillbaka visade det sig som tur var. I slutet av rundan gick nämligen dessa käcka gossar alltså före oss andra en bit och väntade då inte in som de gjort med jämna mellanrum tidigare under dagen. Kände mig lite stirrig de där 30 min vi inte visste var de tagit vägen.

I morgon ska jag ta reda på om de gick fel väg med vilja eller inte. Banan var inte snitslad så antar att de kommer skylla på det. Uppenbarligen gick ju den vägen snabbare i alla fall.: )

Tror det blev en runda  på 14 -15 km så känner mig rätt nöjd med motionsbiten idag . Flera trevliga stationer på vägen!

Nu ska jag lägga mig och läsa en bra bok, sen blir det sova tidigt.

Vill idag även passa på att gratta Evelina som tar sjuksköterskeexamen i morgon! Vi passar på att gratulera dig lite nästa helg (då det blir besök i Götet för hela familjen)!


Kommentarer
Postat av: Maria

Lite svinn får man räkna med (Hi Hi)Tur att de 3 kom till rätta!!



Håller fullständigt med dig ang lapparna på dagis & att personalen verkligen ska neka barn när de vet att syskon på samma avd ligger hemma & är sjuka, helst när det gäller magsjuka!



Ha en bra fredag!



Kram

2009-06-05 @ 08:23:52
URL: http://sagafia.blogg.se/
Postat av: Lise-Lotte

Kikar in och säger hej och trevlig helg!

2009-06-05 @ 15:16:31
URL: http://supermum.blogg.se/
Postat av: Josefine

Skönt att friluftsdagen är avklarad! : )

2009-06-05 @ 21:00:46
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0