I'm walking on...

Sommarlovet närmar sig...
Men imorgon är det grusväg som gäller, hela dagen.
År 6-9 ska ha utedag runt en fågelsjö här intill. så det gäller att ta promenadpjuxen för vi ska gå 10-11 km...

Håll tummar och tår för uppehåll, Pleeeeez!
Skulle bara följt med en grupp, men får rycka in som ansvarig för en mentors grupp. Mentorn,  han behagar vara sjuk. Men det går nog bra, känner rätt många av eleverna sen förr+ 5 från min klass.

Lovar rapportera om jag överlever.

Tisdag-onsdag ska vi sen ut och cykla med min klass. ca 2,5 mil enkel väg. Det blir övernattning vid en stor sjö.
Har dock gulliga föräldrar som dragit igång detta och fixar mat och övernattande vuxna.
Så ska se om jag ska "sova" där med eller försöka ta mig hem och sova ett par timmar. Där lär det bli dåligt med sömn skulle jag tro.....

Förresten, nästa år blir det en 4-5:a för min del, eventuellt med inhopp i 6:an. Delar ansvar för dessa 2 klasser med mina 2 gulliga kollegor U och A som jag jobbat mycket med de senaste åren. Kul kul! Vi funkar bra i hop och har samma inställning. det är gött.

Nu ska jag förkovra mig i lite studiecirkel material : Stärk språket.
Ska visst orka med ett sånt möte i morgon efter promenaden....

Kommentarer
Postat av: emily

jaa jag gör ju det :) lite sådär små farligt när man ahr små barn ;) hihi. Men det blev en MASSA fynd och super billigt var det också!



kram

2009-06-03 @ 21:17:44
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Maria

Visst är det enklare att handla till barnen än sig själv! Hittar alltid något till de små....



Hoppas att ni får trevligt på era utflykter:-)



Kram

2009-06-04 @ 08:13:12
URL: http://sagafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0