Earth hour

Jag hoppas att ingen undgick helgens
TVÅ viktigaste händelser.
Earth Hour och omställningen till sommartid.

Själv höll jag fullständigt på att missa den andra saken!
Så plötsligt var klockan halv elva istället för halv 10.
 Sånt är så stressande med tidsomställningen.
Att en timme bara försvinner.
Sen jagar jag den i uppemot en vecka.
Så nu har jakten börjat! : )

Nr 1 Earth Hour.
För mig har det stort symboliskt värde att vara med på detta.
Poängen är inte att spara el, utan dels att påminna mig om att
tekninken kan man klara sig utan och dels att skicka en hälsning
till beslutande politiker om att VÅGA ta stora,  kanske lite jobbiga beslut
som kan hjälpa oss att inte förstöra vår jord!

Drottningholm
Earth hour hemma hos Knugen. Undrar om Knugen  var hemma?

Här hemma  startade vi en halvtimme tidigare för att barnen
skulle få vara med på ett hörn. Släckte ner och tände några få värmeljus + en brasa.
Så mysigt. Efter att barnen somnat och burits in så fortsatte vi mysa. Så det blev Earth hourS : )
Viggo sa dagen efter att han ville ha Earth hour varje dag. Något att tänka på!?

HA en fin Vecka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0