Dumdristig

Det var jag igår.
Jag tog glatt med mig båda kidsen till staden för att inhandla en studsmatta.
(bara en sån sak är att fresta tålamodet å de grövsta, det vet jag ju)

Nåväl, efter eftermiddagsfika i förbutiken på CityGross så vågade vi oss in.
Ni trogna läsare vet ju vad som hände förra gången jag och barnen var i denna affär.....

Efter en stunds letande hittade vi äntligen kartongerna.
Vi skulle ha både studsmatta och skyddsnät.
Jag  lyfte i studsmattekartongen.
TUNG!!

Nåväl, den gick med lite trixande att tippa över ovanpå kundvagnen.
Nätkartongen var lättare så den lyfte jag lätt upp.

Sen ska man bara ta sig genom hela butiken
med en extremt svårstyrd överlastad vagn och två barn.
Borde satt på en rödflagg med varning för lång och bredlast.
Vill ju helst att barnen går på vardera sidan om vagnen så jag har koll
så ingen drar iväg och att de inte bråkar för mycket med varann.

Började sedan fundera på HUR jag skulle få in dessa i bilen...
Sånt ska man fundera ut innan man åker iväg.
Tung och lång...

Men som tur var gick den in på längden när jag fällt baksätet.
Och en trevlig man hjälpte mig att baxa in hela det tunga paketet i bilen.
Hade ALDRIG klarat själv.
(Fick dock ont i ryggen efteråt ändå, men det känns inte idag som tur är.)

I dag är mannen på Svensexa så hoppmatteihopsättande får vänta tills i morgon.
Vädret är inget vidare härså vi har varit den lilla staden på en lyckat shopingtur.
Köpte 2 snygga klänningar på KappAhl.



Snyggare live än på bild ser jag...
Den vänstra blir nog aktuella att ha på bröllopet vi ska på om tre veckor
Kjol - 100% PolyesterTopp - 95% Bomull,5% Elastan
Söta flickan fick dessa

Och grabben ett par jeans.

Känner mig helt nöjd med dagens shopping!
Och lunchen på kinesen och spontan kaffet hos U & co: )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0